Σάββατο 26 Ιουλίου 2014

Ελληνικές κουτοπονηριές

Είναι γνωστό και το έχουμε αποδείξει πολλές φορές πως είμαστε ο πιο έξυπνος λαός του κόσμου- έτσι, τουλάχιστον, πιστεύουμε – και κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας.
Το αποδεικνύουμε και τώρα. Από τους «νεοφώτιστους» υπουργούς μας (Λοβέρδος, Ντινόπουλος κ.ά)  έως τους ανθρώπους του τουρισμού, οι οποίοι  μόλις είδαν ότι παρουσιάζεται αύξηση των κρατήσεων και των επισκεπτών, άρχισαν να αυξάνουν τις τιμές έως και διπλασιασμού τους.
Από τον ανασχηματισμό και μετά παρακολουθούμε συνεχή επεισόδια κυρίως από νέους υπουργούς επίδειξης «ανυπακοής» έναντι της Τρόικας και μια διάθεση να ξηλώσουν το πρόγραμμα προσαρμογής, περιφρονώντας τις διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας.

Είναι γνωστό εξάλλου, πως για όλα φταίει η τρόικα  και πως θα ήμασταν μια χαρά εάν δεν μας είχε έρθει. Αυτό υποστηρίζουν οι «αντιμνημονιακοί» και προσπαθούν να πείσουν τους πολίτες – και τα καταφέρνουν, αρκετά καλά.
Μα και οι «μνημονιακοί» μη νομίζετε  πως πάνε πίσω. Επιχειρούν να πείσουν πως αναγκάζονται να πάρουν μέτρα, όχι διότι είναι αναγκαία και έπρεπε να είχαν παρθεί εδώ και χρόνια, αλλά διότι τα επιβάλλει η τρόικα. Ούτε η χώρα χρειάζεται μεταρρυθμίσεις που έπρεπε να γίνουν εδώ και χρόνια, αλλά τι να κάνουμε , μας τα επιβάλλουν οι δανειστές μας.
Αυτό το παραμύθι βολεύει όλους. Χαϊδεύει τα αυτιά, αλλά δυστυχώς δεν λύνει τα προβλήματα. Ανακαλύπτει «φταίχτες», που φυσικά είναι οι ξένοι και όχι εμείς που δεν προνοούμε ώστε η χώρα να μην φτάνει σε αδιέξοδα. Και όταν ένας πολιτικός τολμήσει να πάρει μέτρα από νωρίς  (Θυμάστε την υπόθεση του Ασφαλιστικού και την πρόταση Γιαννίτση), λοιδορείται και αποπέμπεται… Αυτή είναι η Ελλάδα.
Και τι κάνει ο λαός; Επιλέγει να ακολουθεί αυτούς που τον δημαγωγούν με μύθους και του τάζουν «λαγούς με πετραχήλια ». Μετά, βέβαια με πολύ μεγάλη άνεση και χωρίς ενοχές τους απαξιώνει… Και όχι μόνον.
Τη νοοτροπία αυτή τη συναντούμε σε όλα τα επίπεδα. Δείτε τι κάνουν  οι επαγγελματίες του τουρισμού. Δόθηκε σκληρή μάχη για να αποκτήσει και πάλι αξία το τουριστικό προϊόν που παράγουμε ως χώρα. Οι άνθρωποι του τουρισμού  έκαναν μειώσεις  και βελτίωσαν τις προκειμένου να γίνει η χώρα ανταγωνιστική.  Πράγματι, από πέρσι και καθώς η χώρα κάνει τα πρώτα δειλά βήματα εξόδου από την κρίση, διαπιστώνουμε μια σημαντική αύξηση στον τουρισμό  που συνεχίζεται και φέτος.
Και να που το «ελληνικό δαιμόνιο», ξαναξυπνάει… Να κοροϊδέψουμε τους «κουτόφραγκους»… Να τους «τα πάρουμε»…  Άρχισαν οι υπέρμετρες αυξήσεις με διάφορα προσχήματα που σύμφωνα με τα όσα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας  φτάνουν και το 100%.  Χωρίς να λογαριάζουμε τι θα συμβεί, όταν «τα θύματα» επιστρέψουν στις πατρίδες τους και μιλήσουν στους άλλους εν δυνάμει τουρίστες με τα χειρότερα λόγια… 
Είναι πολύ χρήσιμη μια έρευνα που έγινε στην Σκανδιναβία, απ΄ όπου μας επισκέπτονται περίπου 1.500.000 τουρίστες το χρόνο.
Σύμφωνα με την έρευνα «Travel Image» η Ελλάδα, μεταξύ 89 χωρών, απολαμβάνει την 6η θέση στην κατηγορία δημοφιλέστερων προορισμών διακοπών για φέτος, με 1η τις ΗΠΑ, 2η την Αυστραλία, 3η την Ισπανία, 4η την Ιταλία και 5η την Ταϋλάνδη, ενώ στην συνολική κατάταξη της αξιολόγησης όλων των χωρών ως προς την τουριστική τους εικόνα, βρίσκεται στην 28η θέση.
Η συνολική αξιολόγηση προκύπτει από σειρά κριτηρίων, όπως η μίας χώρας, το πόσο ελκυστική είναι ή φαντάζει στην αντίληψη του Σκανδιναβικού κοινού (σε διάφορες ηλιακές ομάδες και κατηγορίες), κ.α.
Στις δύο μεγαλύτερες επιμέρους κατηγορίες, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 7η θέση στην κατηγορία «Awareness- αναγνωρισιμότητα» με 1η την Γερμανία, 2η την Αγγλία και 3η την Ισπανία. Ακολουθεί στην 5η θέση η Γαλλία και αμέσως μετά η Ιταλία.  Στην κατηγορία «Attractiveness» δηλαδή ελκυστικότητα προορισμού, η Ελλάδα  πέφτει στην 35η θέση διεθνώς.
Αν και η αναγνωρισιμότητα της Ελλάδας είναι υψηλή όπως και η αγάπη των Σκανδιναβών για την Ελλάδα είναι μεγάλη, δυστυχώς στην κατηγορία της ελκυστικότητας η Ελλάδα οφείλει να εντείνει τις προσπάθειές της. Από τα επιμέρους στοιχεία αυτής της έρευνας προκύπτει πως υπάρχουν παράπονα για το σέρβις, αλλά και άλλα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την «ελληνική κουτοπονηριά».
 Απομένει σε μας να αποδείξουμε πως η κρίση μας έβαλε μυαλό.

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Ερμιόνης, «Εικονοσκόπιο»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου